Sivustolle rekisteröityminen on suljettu sivuston teknisen alustan päivityksen ajaksi. Lue lisää

Opetuslupa 2013 ja teoriatunnit

Olen aikeissa opettaa lapseni itse opetusluvalla ja teoriatunneista ja vähän muustakin on herännyt nyt kysymyksiä? Täytyykö ne suorittaa autokoulussa? Vai voiko ne pitää itse? Yhteisopetus autokoulussa ilmeisesti kuitenkin on pakollista, ellei ole liikenneopettaja opetuslupaopettajana? Tämä maksaa meidän paikkakunnalla 800e, tarviiko sitä käydä jos opettajana onkin liikenneopettaja? Poikkeusluvalla voi suorittaa pimeänajon myös itsekkin avustavan auton avulla, näin ainakin ymmärsin. saako Rata-ajon suorittaa liikenneopettajan kanssa, jos opetusluvassa hänet myös mainittu? Meillä siis minä opettaisin ja toisena opettajana olisi liikenneopettajana toiminut perhetuttu. T: Antti

Liikenneopettajan EI TARVITSE osallistua yhteisopetukseen. Teoriat voit pitää sinäkin ja ratamaksu on halvempi liikenneopettajaluvan (ratakouluttajakortin) omaavalle henkilölle, Eli kun haet opetuslupaa niin liik.opettajan tiedot hakemukseen 1. ja sinä toka. Kaksi opettajaa voi merkitä lupaan. Pimeissä ei mitään poikkeuslupaa tarvi kunhan homma hoituu Trafin ohjeen mukaan. Simulaattorista ei kannata satkua maksaa missään tapauksessa...